12 Aralık 2014 Cuma

Gittim, Gördüm - Dedeağaç / Aleksandroupolis / Alexandroúpoli


Yunanistan sevgimi bilen bilir.. ayrı bir yeri vardır hep.

Buziki sesi ve yemekleri beni benden alır. -ki bu ziyaret mecburi oldu ama çokta iyi oldu diyorum. Vize başvurularımı Yunanistan konsolosluğundan yaparım ve uzun süreli alırım :) ama ilk Yunanistan'a giriş yaparım ki sonraki vize taleplerimde sorun olmasın.

Annem ile birlikte Selanik'e gidecektik. Pasaportu da vizesi de hazır fakat tura yeterli katılım olmadığı için iki kez iptal edildi. ETS Tur'dan kısa Yunanistan turumuz Şubat ayı sonuna kadar yapılacak...

Zaman kısıtlı olduğu için Aralık ayında mutlaka pasaportta o kaşe olmadı dedim. Araba ile gideceğim fakat Uluslararası ehliyetim yok. 1 yıllık sureli çıkartmak gerekli onun içinde 350-400-TL. ücret ödemek gerekli. 2015 yılı için Türk ehliyetleri Yunanistan'da da geçerli olacak haberlerinden sonra 20gün için o kadar para ödeme. Sen de tek gitme birlikte gideriz dedi Alper'im. Cumartesi Günü hava durumuna bakıp salı gidelim dedik. Behzat' sız olmaz elbette Pazartesi günüde yarın Aleksandropolis'e gidiyoruz ahtapotu ve kalamarı nefismiş dedik. Direkt "Ben de geliyorum o zaman" dedi.

Biri olmayan biyolojik abim.. Diğeri canım.. Ne zaman bir derdim olsa yanımdalar. yarı yolda bırakmayan ADAM'lar. Şükrediyorum ki hayatımdalar.

İş çıkışı yola düştük. İpsala sınır kapısında araba için sigorta yaptırdım. 15gunluk 63€ ödüyorsunuz  polis kontrolü sonrasında Yunanistan sınırındasınız...

Köprü çok ilginç. Türkiye tarafında ki köprü korkulukları kırmızı beyaz, Yunanistan tarafındakiler mavi beyaz :)

Her iki taraftaki askere de selam verdik..

45km sonra Aleksandroupolis şehir merkezindeyiz. Etraf oldukça şenlikli,renkli.. İki restaurant için öneri almıştık.

1.si Makri kasabasında Aya Yorgi Taverna 
http://www.aigiorgis.com/
2.si Nisiotiko
3, Zarifi str – P.O. 68100
Alexandroupolis – Greece
Tel: +30 25510 20990
Biz Aya Yorgi Taverna'yı tercih ettik iyi ki tercih etmişiz. Oraya gidin ve Feriköy'lü Kosta'yı bulun. Mezeler muhteşem, ev şarabı kusursuz..! Ahtapot, kalamar en en ennnn leziz.. O kadar yedik ki balık yemeye yer kalmadı midemizde. Şarabımız, şöminemiz, ve keyfimiz 10 numara yerdeyiz...

Maç takibi, makara, goy goyun kralını yaptık.. Karar aldık ayda bir olmadı iki ayda bir buradayız. Yazın zaten Cuma'dan çıkıp geliyoruz :)
En son hesabı istedik Kosta "Tatlı yemeyecek misiniz?" dedi. "Künefe (bizim künefe mi ne alaka anlamında bakışları görünce ) tüm malzemeler İstanbul'dan geliyor ben yapıyorum, çikolatalı kek ve helva var" dedi. "biz yok almayalım" dedik "size kahve ikram edeyim" dedi. Mutfak bölümüne gitti ben bakıyorum bir şeyler yapıyor, elinde tatlı tabağında çikolatalı kek ve dondurma geldi. Kek miii? bakışlarımız ilk lokmaları ağzımıza atana kadardı...

Çikolata, tarçın ve portakal kabuklu bir kek yememiştim..! Enfesti. Dondurmada yanında anında yuttuk.. Hemen sonra Sakız likörü ile geldi kahvelerimiz.. Abart abart diyeceksiniz ama bu da mı güzel olur arkadaşım? 
Yedik, o kadar içtik artık gidelim hesabı istedik.. Gelen rakam sadece ve sadece 65€! Bu lezzete bu fiyat o kadar yol çekilir evet..! 3-3,5 saatte gidiliyor -ki İstanbul trafiğinde o kadar saatte köprü trafiği çekersiniz.
Biz gittik çok çok mutlu döndük.
Bir sonra ki yazı daha farklı olacak.
Şimdilik kalın sağlıcakla ;)
  



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

7 Gece 8 Gün İtalya.. Araba ile Roma’dan Milano’ya… / I.Bölüm

  Zamanında yazmadığım için şimdi tüm seyahatleri arkası arkaya yazacağım.. * Oldukça uzun bir yazı bölümlere ayırdım  7 Gece 8 Gün İtalya.....