17 Nisan 2016 Pazar

Gittim, Gördüm - Gaziantep (Katmer,Kebap ve Baklava'ya doyamazsınız)


Gezmeyi kim sevmez? Fırsatını bulduğunuz anda günübirlik bile olsa bir yereler kaçın mutlaka.

Anneme doğumgünü için planladığım günübirlik geziydi aslında. Şubat ayında sürpriz olsun diye uçak biletlerini aldım 14 Nisan doğumgününden 2 gün önce merak ettiği Gaziantep'e sabah gidip akşam döneceğiz.

THY 05:00 uçağı ile gidiyoruz akşam 20:00 uçağı ile dönüyoruz. 

Gaziantep büyükşehir ama gezilecek çok yeri yok. Halfeti - Şanlıurfa'ya da geçelim diyorsanız mutlaka araç kiralamanızı tavsiye ediyorum.

Havalimanından şehirmerkezine Taksi, Havaş ve belediye otobüsleri ile ulaşım mümkün. Biz kişi başı 10-TL. ile Havaş'ı tercih ettik.

Halk dilinde Antep Türkiye'nin 8.kalablık şehri. Şahinbey ve Şehitkamil merkez ilçeleri. Gezilecek yerler çoğunlukla bu iki ilçede.

Gaziantepte yapılacaklar belli. 7-8 saatte tüm turu tamamlayabilirsiniz.

Gaziantepte;

Görün

  • Zeugma Mozaik Müzesi,
  • Kent Müzesi,
  • Antep Kalesi,
  • Zincirli Bedesten,
  • Bakırcılar Çarşısı,
  • Almacı Pazarı,
  • Atatürk Anı Müzesi,
  • Oyuncak Müzesi
  • Hayvanat Bahçesi,

Yiyin,

  • Katmer (Katmerci Zekeriya veya Orkide Pastanesi),
  • Küşleme (Halil Usta, Mozaik müzesinin arkasında),
  • Koçak Baklava,
  • Baklava / Kebap (İmam Çağdaş),
  • Menengiç Kahvesi,(Tahmis Kahvesi),

Kebap yerim ama çok et sevmem, tereyağ ve kaymak ise hiç sevmem. Ne işin var kızım senin Gaziantep'te dedi arkadaşlar ama kısaca özet geçeyim.

Katmer için kesinlikle Zekeriya Ustaya gidin. Sabahın 8'inde katmer yedim. Kaymak ve bol tereyağlı. Kokmuyor! 

Zeugma mozaik müzesini mutlaka görün. 2011 yılında açılmış ve Dünya'nın en büyük mozaik müzesi. 

Müze giriş ücretleri : 15-TL.

Giriş Saatleri
Nisan - Ekim : 09:00 - 19:00 (Her gün)
Kasım - Mart : 09:00 - 17:00 (Her gün)

Bir yıl boyunca Müzekart ile 2 kez, Müzekart+ ile ise sınırsız ziyaret edebilirsiniz.
Adres     : Mithatpaşa Mahallesi Hacı Sani Konukoğlu Bulvarı 27500, Şehitkamil, Gaziantep
E-posta  : iktm27@kultur.gov.tr
Tel         : +90 (342) 230 59 69
Tarihi eser kaçakçıları imkan verseydi de o muhtesem eserlerin hepsini bütün olarak görebilseydik. Müze'nin bazı bölümleri kapalıydı Çingene kızı mozaiğini göremedik. 

Almacı Pazarı'nda Saçı Beyaz Gıda'dan baharat, salça, nar ekşisi ve fıstık aldık. Tavsiyem aldıklarınızı kargoya verin. Yok illa taşıyacağım diyorsanız küçük bir bavula ihtiyac duyacaksınız çünkü salça ve nar ekşisini uçakta kabin içerisine almıyorlar. Sadece baklava için izin var.

Sevimciğim aldıkları kargoda kaybolur diye bana sırt çantamda taşıttı. Havalimanında da küçücük çantayı bagaja verdim. Özellikle de kırılabilir yazısı taktırmamı soyledi. (THY "Hassas bagaj" olarak ayrı bir bölümde uçağa alıyor bu tür bagajları.)

"Katmerci Zekeriya"  için asla ve asla yemeden dönmeyin diyorum. Ben bile koca katmerin yarısını yedim. Orkide pastanesi'nin de katmeri için güzel diyorlar ama Zekeriya Usta efsane.!!

Tahmis kahvesini sevmedim. Sütlü ve fıstık aromalı Türk kahvesi. Klasik Türk kahvesi sevenlerdenim ben. Zorla içtim yinede.

İmam Çağdaş isim yapmış ama boş yere yapmamış. Yerel halkı pek tercih etmiyor olabilir ama kebaplar güzel. Lahmacun yedim İstanbul'da lahmacun yemiyormuşum meğer. Kebaplardan hangisinin yesek diye düşündük hata yapmışız. Hepsiden ortaya karışık "little little in the middle" diyecekmişiz meğer.

Küşleme = Halil usta diyorlar. Yemedim ama aklımda kaldı. Zaten et yemiyorum Koyun eti hiç yemem. Kokusu ağır geliyor bana. Anneme söyledim "ayy yok yemem" deyince zorla kadını götürmedim tabi ki.

Aklımda kalan Halil ustaya uğramadan dönmeyin. Ben ettim siz etmeyin. 2.gidişte uğramadan dönmem.

www.kebapcihalilusta.com.tr





Daha iyisi yok

İmam Cagdas Baklavaları 

Koçak Baklava


Tahmis Kahvesi'nde Menengiç Kahvesi


Zeugma Mozaik Müzesi 


Atatürk Anı Müzesi

Oyuncak Müzesi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

7 Gece 8 Gün İtalya.. Araba ile Roma’dan Milano’ya… / I.Bölüm

  Zamanında yazmadığım için şimdi tüm seyahatleri arkası arkaya yazacağım.. * Oldukça uzun bir yazı bölümlere ayırdım  7 Gece 8 Gün İtalya.....