18 Haziran 2017 Pazar

Gittim, Gördüm - Kavala, Xanthi (İskeçe), Alexandroupoli (Dedeağaç)



Artık memleket diyorum arkadaşlarım anlıyor. Bu sefer kuzenim ile gidiyoruz. İlk yurtdışına çıkışı olduğu için kısa süreli ve tek girişli olarak çıktı vizesi. 

Şubat ayında gittik ama buraya da not etmeden duramadım.

Sabah 06:30 gibi yola çıktık. İpsala sınır kapısı üzerinden Kavala'ya kadar gideceğiz. Büyükçekmece' den İpsala 3,5 saat sürdü. Normal hızda ve bir mola ile.. Radarları çoğaltmışlar dikkat edin derim.

2 saat kadar sonra Kavala'daydık. Kavala'da şehir merkezinde dolaştık daha önceden defalarca geldim evet ama her gelişimde ayrı yer keşfettim. Şimdi bir kurabiyeci ve kahve dükkanı buldum enfes kahveleri var. İki paket kahve aldım demleyerek içiyorum.

Kuzenim ile gezilecek / görülecek yerleri tekrar gezdik. 2,5-3 saat kadar dolaştık sonra dönüş yoluna geçtik Xanti'ye doğru..

Kavala'da;

Kurabiye için Marmelo, (Sahilde arkeoloji müzesinin karşısında)
Kahve için Kafetopio Coffee Roastery 

** Cumartesi gününe denk gelirseniz sahilde halk pazarı kuruluyor.

Xanthi / İskeçe

Tipik üniversite şehri. Meydanda hep etkinliklere denk geliyorum. Şehrin tepe bölgesine doğru bir sürü cafe mevcut. Arabayı bi sokağa parkedip bir cafeye çöküyoruz. Yorulmuşum yahu.. Frappelerimizi yudumlayıp soluklanıyoruz. Moladan sonra istikamet Alexandroupoli..

Yalnız dönüş rotamızda yo üzerinde bir yer daha olduğunu gördüm. Porto Lagos.. Deniz üzerinde bir kilise. Mutlaka görülmesi gereken yerlerden biri bence. Fırsat yaratıp kesinlikle uğramalısınız.

Alexandroupoli.. Benim memleket desem yeri var.. Nasıl seviyorum bilemezsiniz. Her fırsatta günübirlik bile olsa gidiyorum.

Sokak sokak dolaştık. Frappeye filtre kahveye doyduk. Akşam yemeği için efsane mezeleri balıkları olan Aya Yorgi Tevena'yı seçiyorum her zamanki gibi..

Kalamar, Ahtapot, kabak cips ve roka salatası vazgeçilmezim. Bir sürü meze söyledik Ouzo eşiliğinde keyfimize diyecek yok..

Hafta sonu gidecekseniz özellikle yaz sezonunda rezervasyon yaptırmanızda fayda var.

Yazın Ocean 6 Beach'tende faydalanabilirsiniz.

http://www.aigiorgis.com

Telefon : + 30225510-71777

Hava kararmaya başlayınca yavaş yavaş yola koyulalaım free shopta alacaklarımızı alıp eve gece yarısı döneriz dedik. Alışverişten sonra gümrükte kontrol yapılıyor ya.. Benim aracı hiç aramıyorlar :) 

Keyifle bol bol dedikodu yaparak eve vardık..


Kavala Liman


Porto Lagos



Aya Yorgi Restaurant









Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

7 Gece 8 Gün İtalya.. Araba ile Roma’dan Milano’ya… / I.Bölüm

  Zamanında yazmadığım için şimdi tüm seyahatleri arkası arkaya yazacağım.. * Oldukça uzun bir yazı bölümlere ayırdım  7 Gece 8 Gün İtalya.....