28 Aralık 2010 Salı

Yemek blogu değil aslında AMA..

Ben mutfakta vakit geçirmeyi seviyorum.. Zaman zaman yaptıklarımı yazıyorum buraya.. Genetik olsa gerek bu beceri.. Anneannem, Babaannem, annem, halamlar, büyük teyzem.. hep onları gördüm mutfakta. Yapabildiklerim de onlardan gördüklerim.

2010 Mart'ına kadar lezzet dergisi aboneliğim vardi. Sinirlendiğim için yenilemedim aboneliğimi. Her ay verilen minik kitapçıkları atmadan biriktirdim. İşe yarar şeyler çıkıyor :) hatta dergileride atmıyorum :)

En yakın arkadaşlarımdan birine sözüm vardı Elmalı Kurabiye istedi "yaparım kankam sen iste" dedim. Gecikmeli de olsa pazar gecesi yaptım kurabiyeleri fotoğrafı facebookta paylaşınca görenler sabah Nevra'nın masanın ordaydı :)

Kıssadan hisse Tarif Lezzet Dergisinden..

Malzemeler

250 gr yumuşatılmış margarin
1 yumurta
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
2 yemek kaşığı süt veya yoğurt
Yarım su bardağı pudra şeker
3.5 su bardağı un


İç harcı için
4 elma
1 yemek kaşığı tarçın
1 su bardağı dövülmüş ceviz içi
2 yemek kaşığı ayçiçeği yağı
4 yemek kaşığı toz şeker

Üzeri için
Pudra şekeri


Bir tavaya, elmaların kabuklarını soyup rendeledim. Ayçiçeği yağı, şeker ve tarçını ilave edip suyunu çekinceye kadar pişirdim. (Son olarak ceviz içini ilave edip 1-2 dakika daha pişirin yazıyordu ama ben ceviz eklemedim.. ) Soğuması için bekledim.

Hamuru için de, tüm malzemeyi bir kapta yoğurdum. Tezgah üzerinde 3 mm kalınlığında açıp üçgenler kestim. Geniş taraflarına elmalı harcı paylaştırıp rulo şeklinde sarıp, yağlı kağıt serili fırın tepsisine dizdim. 180 derecede üzeri biraz pembeleşinceye kadar pişirdim. (ortalama 20-25dk.)

Üzerine bol miktarda pudra şekeri serperek tepside kımıldatmadan soğumalarını bekledim.

(Fotoğraf lezzet dergisinden)

6 yorum:

  1. kurabiler enfes görünüyor valla.
    çağla şikelin reklamında da vardı bu kurabiyeden yoksa siz mi yaptınız :)

    YanıtlaSil
  2. ewet bende çok beğendim. benim yaptıklarım boyut olarak biraz farklı oldu birbirinden :)

    YanıtlaSil
  3. offf burnuma kokusu dahi geldi yani :)))

    YanıtlaSil
  4. hımm çok severim nefis olmuştur eminim pınarcım ellerine sağlık afiyet bal olsun tatlım

    YanıtlaSil
  5. Sine o elma ve tarçının müthiş kokusu harika oluyor :)

    YanıtlaSil
  6. Sevil inanınmısın ofiste sen çok yedin ben yiyemedim kavgası yapmışlar.

    Müdürlerimden de fırça yedim "kutuyu direkt VW Binek Departmanına yolla sen zaten diye" cevap veremedim. İki müdürüm aşağıdan kutuyu getirin deyip hepsini yemişler :)

    YanıtlaSil

7 Gece 8 Gün İtalya.. Araba ile Roma’dan Milano’ya… / I.Bölüm

  Zamanında yazmadığım için şimdi tüm seyahatleri arkası arkaya yazacağım.. * Oldukça uzun bir yazı bölümlere ayırdım  7 Gece 8 Gün İtalya.....