8 Kasım 2009 Pazar

Minik orkide seram :)

Daha önce burada ordikelerimin yeni çiçek filizi yani daha doğrusu KEİKİ (yavru orkide) verdiğini yazmıştım.

Şimdi ise onlar, yoğun uğraşlarımdan sonra daha da büyüdüler.. Kökleri iyice fazlalaştı ve dalından ayrıma vakti geldi.

(resimleri akşam çektim o yüzden çok karanlık)
Dün kumandan Sevim ile evi şartladık :) akşamda çay keyfinden sonra tek tek ve dikkatlice ayırıp özel torfu kullanarak ektik.
Ektik diyorum ama nereye¿
Köklerinin günışığı görebilmesi için şeffaf orkide kapları var. Hepsi bu kaplarda satlıyor ama bu kapları malesef çiçeksiz satmıyorlar :( evde sadece 1 tane boş kap vardı ama 3 kekiki ayırdık..
Sonuç odaklıyım çözerim bu işi dedim...
1lt.lik pet şişeyi kestim, suyun akabilmesi içinde dibine minik delikler açtım ve son şekli aşağıda ki resimdeki gibi oldu. Bir çiçekçiden kendi kabını bulana ve biraz daha güçleninceye kadar böyle kalsın diyorum..


Tam 3 tane keikim var. Bir tane daha eklenecek ama 2-3 kök daha çıkarmasını bekliyorum.. Hepsinin sahibi hazır..


Biri anneme, diğeri bir diğerini de Nihal'e vereceğim :)



Yukarıdaki fotoğrafıda sabah çektim.. Sanırım hem yerlerini hemde yeni! saksılarını çok sevdiler :)

En kısa zamanda yeni ve renkli seramik sakılarında büyüyecekler..

9 yorum:

  1. Ben mevcut çiçeğe bakamıyorum, iki günde kurutuyorum, sen yenilerini yavrulatıyorsun, süpersin ne diyeyim Pınar'cım:)

    YanıtlaSil
  2. bakımı kolay çiçek tercih etmelisin :)

    YanıtlaSil
  3. SÜPERSİN MAŞŞALLAH. SENİN ELİN DEYDİĞSE ÇOOK GÜSEL AÇAÇAK BUNLAR:)

    YanıtlaSil
  4. pınar hanım süpersin ben tam orkide delisyim 9 saksı orkıdem var bu cinsten cibityumdanda 3 koca saksım var cicek acıyolar ama böyle yavrulamadı nasıl yaptın acıklarsan

    YanıtlaSil
  5. haftada bir sıvı orkide besini verdim sanırım ondan oldu :)

    yaprak çıkartıyor sandım keiki çıktı :)

    YanıtlaSil
  6. Acaba her yerde bulmak olanaklı mı orkide?!!!
    Ben de doğum yerimizdeki bağımızda buldum orkide; endemik bitkimiz olmalı. Böcek görünümlü; bir tane daha bulmuş olabilirim ama bundan emin değilim; biraz sümbülümsü havası vardı ikincisinin. Sizin şu an fotoğrafladığınız orkideler nereden alındı? Bencileyin bağdan mı yoksa başka bir yerden mi? Selamlar Hatice

    YanıtlaSil
  7. tabi ki. yapı marketlerde oldukça fazla sayıda var. çoğu uzun ömürlü olmuyor ama aralarından 2-3 tanesi iyi çıkabiliyor.

    Bu keikileri veren orkide ise çiçekçiden alınma yapı markettekilerdekinden biraz farklı

    YanıtlaSil
  8. Merhabalar ben Sunduz. Benimde penoplis bir orkidem var ve kokten yavruladi sanirim filiz verdi ince uzun ama ucunda iki yapragi var tam emin degilim yavru oldugundan ama yavrudur diye umit ediyorum:-( hangi marka besin kullaniyorsunuz ve bakimi konumu ne sekilde? Seramik saksida olmuyor diye biliyorumben aa sizinki oyle mi yoksa?

    YanıtlaSil
  9. Sündüz Hn. merhaba,

    Özel seffaf kaplarında tutuyordum ben. eğer yoksa pet şişeyi kesip altına delikler açarak kullanabilirsiniz. kökten yavrulayan hiç duymadım aslında ama çiçek dalı olabilir belki.

    YanıtlaSil

7 Gece 8 Gün İtalya.. Araba ile Roma’dan Milano’ya… / I.Bölüm

  Zamanında yazmadığım için şimdi tüm seyahatleri arkası arkaya yazacağım.. * Oldukça uzun bir yazı bölümlere ayırdım  7 Gece 8 Gün İtalya.....