26 Ocak 2015 Pazartesi

Gittim, Gördüm - Selanik / Thessaloniki - Kavala

Çok gezmedim hayıırrr...

Bu Kasım 2014 için planlanmış bir geziydi. Anneciğim çok istiyordu Atatürk'ün evini görmeyi onun için gidelim demiştik. ETS Tur ile kısa Yunanistan turu bizim için ideal dedim. (Daha önce aynı tur ile gittim biliyorum.)

Bir gece Selanik'te konaklama ertesi gün dönüş. Her şeyimiz hazır pasaportlar, vizeler hazır ama tura yeterli katılım yok :( bir kez erteledik bir kez de iptal ettik.

Kısmet 2015'eymiş dedik.

2012 yılında gittiğim tur rehberi (tur bitiminde arkadaşım oldu o ayrı) ile tekrar aynı turdayım. Cuma gecesi yola çıktık. Yenibosna Kültür Üniversitesi Otoparkı'ndan Otobüs bizi aldı. Rahat koltuklar, kişisel mini monitör, ikramlar vs. rahat bir yolculuk ile 01:30-02:00 gibi sınır kapısındayız. Pasaport kontrolleri sonrasında ise Yunanistan sınır kapısında.

İlk defa parmak izi verip ülke dışına çıkacaksanız mutlaka sizden giriş yapacağınız ülke parmak izi alıyor. Otobüsün yarısı aşağıya inmiş :)

Ben daha önce geçiş yaptığım için parmak izi almıyor benden. Anneme yardım edip onayları pasaportuna basıyor yunan polisi. Tüm işlemleri tamamlayıp yola devam ediyoruz. 4-5 saatlik yol var daha. 3 saat kadar uyuyup yağmurun şiddeti ile uyandım hostes koltuğuna geçip şoför ile muhabbet ettik çok komik çocuk. "Bizdensin beyaaaa" dedi. Trakyalı insanlar samimidir...  :)

Selanik'e 120 km kala mola veriyoruz. Annem çay bende filtre kahve içiyoruz. Tekrar yoldayız.. Rehberimiz Sahir, bilgileri aktarıyor. Kısa şehir turundan sonra serbest zaman verip öğleden sonra otele geçiyoruz.

Serbest zamanda caddeleri gezdik. Akşam yemeği için rezervasyonumuzu yaptırdık. Dinlenmek için Plaisir'e oturduk. Pastane de her şey mükemmel. Hizmet, kahve, pastalar, kekler, kurabiyeler... Kahve sevmeyen annem bile bayıldı kahvelerine! O derece!

Frappe meşhurdur ama ben filtre kahveyi tercih ettim :) Hemen her cafede bulunur. Daha once geldiğimde içmiştim süt kullanmadığım için şeker koyuyorum ama tadını değiştiriyor. Damak zevkinize uyarsa afiyetler olsun :)

Buluşma yerine sahilden yürüyerek gidiyoruz. Cafeler tıklım tıklım... Annem "ne güzel bak her yer kalabalık cumartesi bu saatte" diyor. "Sen birde akşam gör buraları" diyorum.

Otele dönüp 2saat dinleniyoruz. Sevim'ciğim yürümeyi sever ama o kadar saat yolda koltukta otur birde 2-3 saat yürü.. Kadın yoruldu..

Akşam yemeği için hem Murat abimin hem de yunan müşterimin önerdiği restaurantta yemekteyiz. Rezervasyonumuzu daha önce yaptırmıştık. Deniz mahsulleri yiyeceğiz elbette. Mutfakları çok ama çok başarılı.

Baby kalamar, kabak cips, narlı cevizli portakallı salata, çeşit çeşit meze, balıklar... Şaraplarımız.. çatlamaya ramak kala var ya heeehhh! işte ondan!

Bir rest.daha önerdi Murat abim. Tsimiki caddesi sonunda Astoria otele sırtınızı verin. 30 mt ileride sağda küçük bir rest. var. Yemek için orayı da tercih edebilirsiniz. Fiyat biraz daha uygun olur. İsmi "Oyzepi To Nuoi"

Kısaca sıralayalım o zaman bir önceki yazı gibi..

Selanik'te,

Görün,

• Selanik Tepesi,
  • Beyaz Kule,
  • Döner Kule (TV Kulesi)
  • Aristoteles Üniversitesi,
  • Alaca İmaret Camii (İshak Paşa Camii)
  • Yedikule Hisarı,
  • Aziz Dimitrios Kilisesi
  • Yeni Camii
  • Atatürk'ün Doğduğu Ev
  • Aristoteles Meydanı,
  • Rotonda

Yiyin,

• Plaisir'de pasta/kek/kurbiye/tatlı ve kahve
  • Tepkevhne'de paskalya çörekleri, pasta  (çikolatalı paskalya çöreklerine vuruldum..!)
  • 7 Thalasses'te deniz mahsulleri, kabak cips, deniz mahsullü pilav (şehrin en iyi restaurantı ve biraz pahalıdır. Öncesinde gidip bakın derim.)
  • Sinatra'da şarap, atıştırmalık (gece ilerleyen saatlerde biraz daha müzik sesi yükseliyor)

Adresler;

Sinatra
Mitropoleos 20 & Komninon, Thessaloniki 54624,
Tel: +30 6936895243

Sabah dönüş yoluna geçiyoruz. İstikamet Kavala... Benim sevdiğim 2.şehir.
Mehmet Ali Paşa konağı  ve heykeli var, ayrıca imareti de.. İmaret şimdilerde otel olarak işletiliyor. Mehmet Ali Paşa'nın annesinin mezarı Kavala'da kendi mezarı ise Mısır'da. Konağın kapısında da Mısır bayrağı var. Osmanlı'ya hala karşılar..

Kavala'da öğlen yemeği molamız da var ama Sevim'ciğim "balık yemek istemiyorum tokum gezelim" dedi. Kayalıkların oraya merdivenlerden indik, ufaklıklara bileklikler, arkadaşlarına magnetler aldı. "Dönerken kurabiye alalım bak, gün yapıyoruz ya orda ikram ederim" buyurdu. Alacağız mecbur..!

Yemek yiyenler sahilde ki yan yana olan balık restaurantlarında yemek yediler. Biz yemek yemediğimiz için bir şey yazamayacağım ama tavsiyem mutlaka menüyü ve hesabınızı kontrol edin. yanlışlıklar olabiliyor.

Sırasıyla, İskeçe,Gumülcine ve Dedeağaç ziyaretleri ile (şehrin içinden geçiyoruz) sınır kapısına geliyoruz. Pasaportları verip yunan polisi onayı ile freeshopa geçiyoruz. Babam ouzo istedi. Arkadaşı getirmiş ama o marka güzel değil. En iyi ouzo Barbayanni'dir. Yeşil ve Mavi renkte. Yeşilin alkol oranı daha az Mavi'nin daha fazladır. Seçim yapacaksanız bu markayı alın derim.

Türk sınır kapısına gelince aracı x-ray cihazına alacaklarını söyleyip hepimizi özel eşyaları alarak araçtan indiriyorlar. 1 saat kayıp ile İstanbul'a dönüyoruz.

Kısa ama tatlı yorgunlukla biten Selanik turu annemi çok çok mutlu etti.

"Vizen bitmeden bir de Paris yapalım Sevim'ciğim diyorum", "yok artık daha neler" diyor :)

Kalimera

Beyaz Kule

Aristoteles Meydanı
(Gece daha güzel)

Biz Plaisir'deyken mutluyduk..

Tatlılar şahane...

7 Thalasses
(Tartışmasız şehrin en iyi Restaurantı)

Tepkevhne
(Cam da fonda annem de var :) )

Kavala kayalıklar
(iniş iyi de çıkış bitiriyor)

Bu kapıda kendimi buldum biraz.
Duvarların sıvaları dökülmüş ama hala ayakta. Temeli sağlam belli ki!
İki asma kilit var kapıda. İkisi de kilitlenmiş.
Geçmişi kapatmışlar.. Bir daha açılmayacak..