24 Mayıs 2018 Perşembe

Gittim, Gördüm - Paris

Oldukça gecikmeli bir yazı oldu. 2017 Ağustos’tan beri yazacağım..

Geçerliliğini yitirecek millerim ile Aralık ayında almıştım biletleri. Aldığımız biletler Brüksel gittiğimiz şehir Paris..

Asıl istediğimiz 1 gün Brüksel, 1 günde Brugge’de gezmekti. Brüksel’de yaşayan çocukluk arkadaşım siz gelin ben sizi gezdireceğim Brugge’ye de ben götüreceğim demişti. Tabi ki planladığımız gibi olmadı Selin’in eğitimi, arkadaşımın izin alamaması bizim planımızı tamamen değiştirdi. Önce yine aynı şehir için farklı tarihlere bilet bulamıyoruz ya dönüş uymuyor ya gidiş.. THY ofisindeki bayan sağ olsun onun önerisi ile Paris’e gidelim dedik :)

Seyahate 20 gün kala bilet değiştirip tüm planı yenileyenler olarak iki günde her şeyi revize ettik. Önce otel, sonra ulaşım, görülecek yerler, mutlaka gidilecek noktalar.. Hava durumu takibi de önemli günde saat saat değişen Paris havası..
İki gün kalıp döneceğiz diye kabin bagajlarımızla havalimanı yolunu tutuyoruz.. Kontroller, free shopta takılmalar, uçağa geçiş, anonslar ve yaklaşık üç saatlik uçuş sonra camdan Eyfel Kulesi bize merhaba dedi..

Merkeze en yakın olan Charles De Gallue’yi seçmiştim havalimanından ulaşım sorunu yaşamamak için. Sorunsuz iniş, pasaporttan geçişimiz sonrasında otele bavulları atıp şehri keşfe çıkmak istiyoruz.. Direkt şehir merkezine giden RER B treni bizim gittiğimiz gün çalışmıyor.. ( Her zaman şanslı olmuyorum tabi..) Bu sebeple, havalimanında çok sayıda görevli vardı. Her biri yardımcı oluyor, Paris’in ana tren istasyonu Gare Du Nord’a gideceğimizi anlatmaya çalıştık –ki zaten anladı bizi hemen.. Bilet almamıza yardımcı oldu sonra tarif ettiği gibi bir trene bindik iki durak sonra indik yine görevliler var ellerinde tabelalar ile yönlendiriyorlar.. Bu sefer otobüse biniyoruz.. Yaklaşık 20 dakika süren otobüs yolculuğumuz sürdü ve bizi bir tren istasyonuna kadar getirdiler. İnip Gare Du Nord’a giden trene bindik. Bu arada trene binmeden bize su ikram ediyorlar. (Şaşırdım.. Kim dedi Paris’liler snob diye? )

Biraz yürüyüp 9. Bölgede olan otelimizi buluyoruz. Eşyalarımızı bırakıp direkt sokağa atıyoruz kendimizi..

Otel Grevin Müzesi’nin yakınında, ilk keşfimiz sokağın köşesindeki Le Creme de Paris.. Enfes krepler yedik.. Sabah kahvaltımızı bulduk dedik.. Yürüyerek keşif benim tercihim olur. Çok yorgunsam ulaşım aracı kullanıyorum genelde. Mesela sadece Ressamlar tepesine çıkarken metro kullandık.

Sınırlı zamanınız varsa müzelerin açık olduğu tarihlere göre plan yapmanızı öneririm. Hafta sonu için gidiyorsanız çoğu yer kalabalık oluyor çünkü dünyanın en çok turistik ziyaret alan şehri Paris.

Hafta sonu kalabalık olur zaten çok sıra bekleriz Pazartesi müze gezeriz dedik. Gitmek istediğimiz Orsay Müze’si Pazartesi kapalıydı. Kapıdan geri döndük. Disneyland zaten ayrı bir plan isteyen gezi onu hiç katmıyorum J
Louvre Müzesi’nde ki sırayı ben bi Vatikan’da gördüm bir de burada.. İzdiham demek yerinde olur..

Eyfel Kulesi’ni hem gece hem gündüz görün derim. Biz gece şarabımızı alıp plastik bardaklarımız ile önündeki parkta oturup karşımızda ışıl ışıl parıldayan Eyfel Kulesi’ne karşı keyif yaptık..

Tekrar gider miyim?
Evet..

Çünkü göremediğim 3-4 yer kaldı.. ve tabi ki o muhteşem krepleri tekrar yiyebilmek başlı başına bir sebep..

Paris’te;

Görün,
  • Eyfel Kulesi (Hem gece, hem gündüz)
  • Montmartre
  • Sacre-Coeur Bazilikası
  • Louvre Müzesi
  • Arc de Triomphe (Zafer Takı)
  • Champs-Elysees
  • Notre Dame Katedrali
  • Lüksemburg Bahçesi
  • Jardin du Palais Royal
  • Concorde Meydanı
  • Escape Dali (Kapalıydı)
  • Opera Binası
  • Galeries Lafayette
  • Moulin Rouge
  • Pont Neuf (Sen nehri üzerindeki en eski köprü)
  • Orsay Müzesi
  • Pantheon
  • Versay Sarayı
  • Sen Nehri / Tekne gezisi

Yiyin,

• Krep (Her köşe başında mutlaka görürsünüz)
  • Macaron
  • Cafe Bonaparte (Uğramayadım)
  • Le Relaise De L’Entrecote (Et seviyorsanız mutlaka uğrayın)

Ek olarak kırtasiye, oyuncak dükkanları çok şahane. Vitrini renkli olan yolumun üstündeki her mağazaya baktım diyebilirim.

2.gidişimde mekan keşifleri için daha fazla zaman ayıracağım.

Arkadaşım Yaren'in notları inanılmaz işime yaradı. Paris'i bilen birinden destek almak çok önemli. Hele bu arkadasınız aynı zamanda tur rehberi ise.. Keşke imkanımız olsaydı da birlikte bir Paris turu yapabilseydik.. (İstanbul'da turlar düzenliyor bu arada.. İsmi Yaren TÜRKOĞLU Instagram : canyaren)