30 Aralık 2009 Çarşamba

Cupcake..

Bir önceki postta yorumlardan birini okyunca gülmeye başladım..

Sevgili Çınar yazmış "şu cupcake tarifini versen diyorum" diye.

Söylemese hiç aklıma gelmeyecek.. O kadar çok yapmışım buraya da resimleri eklemişim ama tarifi yazmamışım.. :)

Tarifi abonesi olduğum dergide okumuş yapmıştım.


Mazlemeler

** Tüm mazlemeler oda sıcaklığında olmalı! (amaaann ne olacak ki demeyin çok şey farkediyor)

2 Yumurta
1 su bardağı toz şeker
Yarım su bardağı süt
1 su bardağından 1 parmak az sıvı yağ (Ben Yudum ayçiçek kullaniyorum)
1 pk. vanilya
1 pk. kabartma tozu
2 su bardağı un


Nasıl yapıyorum¿

Hepsini karıştırma kabına boca edip karıştırmıyorum... Önce mikser ile yumurtalar ve şerkeri iyice çırpıp sütü, 3-4 dk.daha çırpıp sıvı yağı onuda 3-4 dk çırpıp vanilya ve kabartma tozunu ekliyorum.. iyice karıştıktan sonra mikser ile işim bitiyor.

En son unu Tahta Kaşık ile yavaş yavaş karıştırarak yediriyorum. (Jacques torres'in tüyosudur... Dikkat..)
Bu ölçüden, minik silikon muffin kaplarına 1er yemek kaşığı koyarsanız (kaplarla aynı hizaya geliyor) 20 tane çıkıyor, ama yok ben biraz kabarsın isterim derseniz 2 yemek kaşığı doldurun. 12tanede o ölçüden çıkar minik tepecikleriniz olur :)


Üzerine şeker hamuru ile süsleme yapacaksanız yukarıdakiler 1er yemek kaşığı ölçü ile yapılanlar...

Bu ise 2 yemek kaşığı ölçü ile yaptığım.

*Normal baton kalıplardada aynı tarifi denedim.. üzeri çatlamaya başlayınca kürdan ile kontrol edebilirsiniz..

*180 derecede 25dk da pişiyor.. Ev misss gibi kokuyor..

*Sade yapacaksanız piştikten sonra soğuma aşamasında içlerine enjektör ile üst orta kısımdan vişne reçeli sıktım. Nefis oldu..

8 yorum:

  1. bayıldım doğrusu tablo gibi duruyorlar ellerinize sağlık çaya banada beklerim

    YanıtlaSil
  2. teşekkür ederim. ooo gelirim wallahi :)

    YanıtlaSil
  3. harika görünüyorlar :)bir tane alabilirmiyim :)

    YanıtlaSil
  4. tabi kiii.. hangsinden istersin?
    *kakaolu ve çikolata damlalı
    *vişne reçelli
    *kakaolu cevizli
    *kakaolu portakallı

    :)

    YanıtlaSil
  5. Yiyince zayıflatan yok mu, ben ondan istiyorum:))

    YanıtlaSil
  6. kiihh kiiihh yok kutucum. kalori oldukça fazla

    YanıtlaSil
  7. teşekkür ederim tarif için...yazdığın için. birde şeker hamurunu hazırmı alıyorsun? onu sorayım bariii. hazır almışken tam alayım tarifi değil mi? çok güzel gözüküyorlar. şu şırınga işinede bayıldım. içine şırınga ile çikolatada koyabiliriz.

    YanıtlaSil
  8. ewet şeker hamurunu eminönü nüanstan alıyoruz. Gerçi bu şeker hamuru kısmı ile Seda ilgileniyor ben pişirme kısmında görevliyim :)

    ewet ewet ama ben pişirmeden içine çikolata parçası gömüyorum daha kolay oluyor

    YanıtlaSil

7 Gece 8 Gün İtalya.. Araba ile Roma’dan Milano’ya… / I.Bölüm

  Zamanında yazmadığım için şimdi tüm seyahatleri arkası arkaya yazacağım.. * Oldukça uzun bir yazı bölümlere ayırdım  7 Gece 8 Gün İtalya.....